Algemene voorwaarden
Stocklotsrestposten B.V.
E-mail:
[email protected] Website: devoordeelgroothandel.nl
Artikel 1 - Definities
1.
Stocklotsrestposten B.V. : Devoordeelgroothandel,
gevestigd te Gilze, KvK-nummer 82533873.
2.
Klant: degene met wie Stocklotsrestposten
B.V. een overeenkomst is aangegaan.
3.
Partijen: Stocklotsrestposten B.V. en Klant samen.
4. Consument:
een Klant die tevens een individu is en die als privƩpersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
1.
Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle
offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en
leveringen van diensten of producten door of namens Stocklotsrestposten B.V. .
2.
Stocklotsrestposten B.V. en de Klant kunnen alleen afwijken van deze
voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
3. Stocklotsrestposten
B.V. en de Klant sluiten de
toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen
uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 -
Prijzen
1.
Stocklotsrestposten B.V. hanteert prijzen in euroās, exclusief btw en
exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten,
tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
2.
Stocklotsrestposten B.V. mag de prijzen van zijn diensten en producten
op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
3.
Verhogingen van de kostprijzen van producten of
onderdelen daarvan, die Stocklotsrestposten B.V. niet kon voorzien ten tijde van het doen van
de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding
geven tot prijsverhogingen.
4. De
consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een
prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke
regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
1. Wanneer de Klant
een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen
andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het
product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het
monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
1.
De Klant moet een factuur binnen 7
dagen__________ __________ na factuurdatum aan Stocklotsrestposten B.V. betalen, tenzij anders is afgesproken of op
de factuur een andere betaaltermijn staat.
2.
Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale
betalingstermijnen. Dat betekent dat wanneer de Klant het bedrag niet uiterlijk
op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in
verzuim en in gebreke is, zonder dat Stocklotsrestposten B.V. de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in
gebreke hoeft te stellen.
3. Stocklotsrestposten
B.V. mag een levering afhankelijk
stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het
totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Gevolgen te late betaling
1.
Betaalt de Klant niet binnen de afgesproken
termijn, dan mag Stocklotsrestposten B.V.
de wettelijke rente van 8% per maand voor handelstransacties in rekening
brengen vanaf de dag dat de Klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een
maand voor een hele maand wordt gerekend.
2.
Wanneer de Klant in verzuim is, moet hij
bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele schadevergoeding
betalen aan Stocklotsrestposten B.V. .
3.
De incassokosten worden berekend aan de hand van
het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.
4.
Wanneer de Klant niet op tijd betaalt, mag
Stocklotsrestposten B.V. zijn
verplichtingen opschorten totdat de Klant heeft betaald.
5.
In geval van liquidatie, faillissement, beslag
of surseance van betaling aan de zijde van de Klant, zijn de vorderingen van
Stocklotsrestposten B.V. op de Klant
onmiddellijk opeisbaar.
6. Weigert
de Klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door
Stocklotsrestposten B.V. , dan moet hij nog steeds de afgesproken prijs
betalen.
Artikel 7 - Recht van reclame
1.
Wanneer de Klant in verzuim is, mag
Stocklotsrestposten B.V. het recht van
reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde
producten.
2.
Stocklotsrestposten B.V. maakt gebruik van zijn recht van reclame door
een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
3.
Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het
ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten
onmiddellijk retourneren aan Stocklotsrestposten B.V. , tenzij schriftelijk
anders is afgesproken.
4. De
Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid
3.
Artikel 8 - Opschortingsrecht
1. De Klant doet
hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst
voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 9 - Retentierecht
1.
Stocklotsrestposten B.V. kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in
dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog
openstaande rekeningen van Stocklotsrestposten B.V. heeft betaald, tenzij de Klant voor die
kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
2.
Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere
overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Stocklotsrestposten
B.V. .
3. Stocklotsrestposten
B.V. is niet aansprakelijk voor
eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 10 - Verrekening
1. De Klant doet
afstand van zijn recht om een schuld aan Stocklotsrestposten B.V. te verrekenen met een vordering op
Stocklotsrestposten B.V. .
Artikel 11 - Eigendomsvoorbehoud
1.
Stocklotsrestposten B.V. blijft eigenaar van alle geleverde producten
totdat de Klant alle openstaande facturen van Stocklotsrestposten B.V. met betrekking tot een onderliggende
overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in
de nakoming.
2.
Tot die tijd in lid 1 kan Stocklotsrestposten
B.V. gebruikmaken van zijn
eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
3.
Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant,
mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een
andere manier bezwaren.
4. Wanneer
Stocklotsrestposten B.V. gebruik maakt
van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan
gemaakt en mag Stocklotsrestposten B.V.
van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 12 - Levering
1.
Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
2.
Levering vindt plaats bij Stocklotsrestposten
B.V. , tenzij anders wordt afgesproken.
3.
Levering van online bestelde producten vindt
plaats op het door de Klant aangegeven adres.
4.
Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of
niet op tijd betaalt, mag Stocklotsrestposten B.V. zijn verplichtingen opschorten totdat de
Klant betaalt.
5. Bij
te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een
verlate levering niet aan Stocklotsrestposten B.V. kan tegenwerpen.
Artikel 13 - Levertijd
1.
De levertijden van Stocklotsrestposten B.V. zijn indicatief. Indien later wordt geleverd,
kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt
afgesproken.
2.
De levertijd gaat in wanneer de Klant het
bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen
van Stocklotsrestposten B.V. .
3. De
Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken
wanneer Stocklotsrestposten B.V. later
levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken
wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Stocklotsrestposten
B.V. niet binnen 14 dagen kan leveren,
na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Stocklotsrestposten
B.V. iets anders hebben afgesproken.
Artikel 14 -
Feitelijke levering
1.
De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde
producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 15 - Transportkosten
1. De Klant betaalt
de kosten voor transport, tenzij de Klant en Stocklotsrestposten B.V. schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 - Verpakking en verzending
1.
Wanneer de verpakking van een geleverd product
geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een
aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de
Klant dit niet, dan kan hij Stocklotsrestposten B.V. niet aansprakelijk stellen voor eventuele
schade.
2. Wanneer
de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele
zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het
vervoer melden aan Stocklotsrestposten B.V. . Doet de Klant dit niet, dan kan
hij Stocklotsrestposten B.V. niet
aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 17 - Bewaring
1.
Wanneer de Klant bestelde producten pas later
afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel
kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
2. Eventuele
extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten
komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 18 - Garantie
1.
De garantie op producten geldt alleen voor
defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie
of ondeugdelijk materiaal.
2.
De garantie geldt niet:
- in
het geval van normale slijtage
- voor
schade ontstaan door ongevallen
- voor
schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor
schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer
de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld
3. Het
risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp
zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment
waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van
de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in
ontvangst neemt.
Artikel 19 - Vrijwaring
1. De Klant
vrijwaart Stocklotsrestposten B.V. tegen
alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Stocklotsrestposten
B.V. geleverde producten en/of diensten.
Artikel 20 - Klachten
1.
De Klant moet een door Stocklotsrestposten
B.V. geleverd product of verleende
dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
2.
Beantwoordt een geleverd product of verleende
dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de
Klant Stocklotsrestposten B.V. daarvan
op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
3.
Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na
het vaststellen van de tekortkoming Stocklotsrestposten B.V. hiervan op de hoogte stellen.
4.
De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd
mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat Stocklotsrestposten
B.V. hierop gepast kan reageren.
5.
De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking
heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Stocklotsrestposten B.V. .
6. Wanneer
een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat
Stocklotsrestposten B.V. andere
werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 21 - Ingebrekestelling
1. De
Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan
Stocklotsrestposten B.V. .
2. De
Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Stocklotsrestposten
B.V. ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 22 - Aansprakelijkheid Klant
1. Wanneer
Stocklotsrestposten B.V. een
overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk
aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 23 -
Aansprakelijkheid Stocklotsrestposten
B.V.
1.
Stocklotsrestposten B.V. is alleen aansprakelijk voor schade die de
Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste
roekeloosheid.
2.
Wanneer Stocklotsrestposten B.V. aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat
alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een
onderliggende overeenkomst.
3.
Stocklotsrestposten B.V. is niet aansprakelijk voor indirecte schade,
zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan derden.
4.
Wanneer Stocklotsrestposten B.V. aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid
beperkt tot het bedrag dat door een gesloten
(beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering
gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid
beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid
betrekking heeft.
5. Alle
afbeeldingen, fotoās, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in
een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige
vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 24 - Vervaltermijn
1. Elk recht van de Klant op schadevergoeding
van Stocklotsrestposten B.V. vervalt 12
maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect
voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:
89 BW.
Artikel 25 - Ontbinding
1.
De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken
wanneer Stocklotsrestposten B.V.
toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij
deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard
of geringe betekenis.
2.
Is de nakoming van de verplichtingen door
Stocklotsrestposten B.V. nog mogelijk,
dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Stocklotsrestposten B.V. in verzuim is.
3.
Stocklotsrestposten B.V. mag de overeenkomst met de Klant ongedaan
maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig
of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Stocklotsrestposten B.V.
kennis heeft genomen van omstandigheden die
hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal
nakomen.
Artikel 26 - Overmacht
1.
In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een
tekortkoming van Stocklotsrestposten B.V.
door de Klant niet aan Stocklotsrestposten B.V. kan worden toegerekend wanneer er sprake is
van overmacht.
2.
Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder
meer ook:
- een
noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie
of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-,
elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computer-virussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte
weersomstandigheden- werkonderbrekingen
3.
Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet
waardoor Stocklotsrestposten B.V. 1 of
meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die
verplichtingen opgeschort totdat Stocklotsrestposten B.V. kan nakomen.
4.
Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten
minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als
Stocklotsrestposten B.V. de overeenkomst
schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
5. Stocklotsrestposten
B.V. hoeft in een overmachtsituatie geen
vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Stocklotsrestposten
B.V. hiervan voordeel heeft.
Artikel 27 - Wijziging overeenkomst
1. Wanneer het voor
de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen
de Klant en Stocklotsrestposten B.V. de
overeenkomst aanpassen.
Artikel 28 - Wijziging algemene voorwaarden
1.
Stocklotsrestposten B.V. mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
2.
Wijzigingen van ondergeschikt belang mag
Stocklotsrestposten B.V. altijd
doorvoeren.
3.
Ingrijpende wijzigingen zal Stocklotsrestposten
B.V. zoveel mogelijk vooraf met de Klant
bespreken.
4. Een
consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de
onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 29 - Overgang van rechten
1.
De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst
met Stocklotsrestposten B.V. aan anderen
overdragen zonder schriftelijke toestemming van Stocklotsrestposten B.V. .
2. Deze
bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel
3:83 lid 2 BW.
Artikel 30 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
1.
Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze
algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen
invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
2. Een
bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een
bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Stocklotsrestposten B.V. bij het opstellen van de voorwaarden op dat
punt voor ogen had.
Artikel 31 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
1. Op
deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant
en Stocklotsrestposten B.V.
is Nederlands recht van toepassing.
2.
De rechter in het arrondissement van de
vestigingsplaats van Stocklotsrestposten B.V.
is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen
de Klant en Stocklotsrestposten B.V. , tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 03
april 2023.